SET IBU HAMIL DENGAN SHAKLEE


 Assalammualaikum semua momy2
momy2 yg masih tercari2 lagi VITAMI/SUPLIMEN untuk MENGANDUNG/HAMIL..ni mama kenalkan PRODUK SHAKLEE...vitamin shaklee ni tak sama ye macam vitamin yang kt klinik/farmasi tu...vitamin shaklee ni dari SUMBER SEMUALAJADI...momy2 xperlu nak risau ye...produk ni sangat awesome...mama dah cuba...so mama cuba perkenalkan kat momy2 yg baru nak jadi ibu or dah jadi ibu...
ni antara khasiatnya

VITA-LEA

# Multi vitamin & Multi mineral
# Suplemen seimbang dan komprehensif yang dihasilkan dengan Sains terbaik Shaklee yang mampu dibeli. 
# Vita-Lea dirumus khas bagi memenuhi keperluan 28 vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh orang dewasa.

Jika diambil setiap hari, Vita-Lea mampu:
• Membantu dalam mengekalkan kesihatan yang baik.
• Mengandungi beta karotena yang membantu dalam mengekalkan pertumbuhan, penglihatan dan pembinaan tisu.
• Mengandungi kalsium, fosforus dengan vitamin C dan D untuk kesihatan tulang dan gigi.
• Biotin dan asid pantotenik membantu untuk
memetabolismekan lemak dan karbohidrat dalam tubuh
• Vitamin B12 membantu dalam pembentukan sel-sel darah merah.
 

 B- Complex

* Menukar makanan kepada tenaga
* Melawan tekanan
* Membantu tumbesaran
* Merawat rambut gugur & beruban
* Baik untuk mata
* Mencegah anemia
* Meredakan senggugut
* Meredakan alahan


VITAMIN C

~ Mencantikkan kulit - Pengambilan Vita C setiap hari dapat membantu anda mendapatkan kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukkan pigmentasi. Pigmen adalah penyebab utama pembentukan jeragat.

~ Membentuk Kolagen - Ia dapat merangsang pembentukan kolagen yang mana kolagen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan.

~ Memperbaiki simptom Pendarahan - Kekurangan Vita C adalah penyebab gusi berdarah, lebam dikulit, lambat pulih dari kecederaan, kulit kering, ruam dan kulit kasar.

~ Peningkatan Sistem Imun - Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, megukuhkan sistem imun, peningkatan pemulihan alergi hidung, kulit dan asthma, dan juga mengurangkan simptom selsema.

~ Memperbaiki Insomnia - Ia dapat memperbaiki insomnia, stress dan masalah keresahan.

~ Mengekalkan Kolesterol Sihat - Ia dapat mengurangkan kolesterol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghalan pendarahan dalam hidung, pendarahan serebral dan skurvi.
 OSTEMATRIX
APABILA bercakap mengenai kepentingan kalsium, kebanyakan daripada kita sering kali merujuk zat itu hanya untuk kanak-kanak sebagai sumber tumbesaran tulang.
Bagi orang tua pula, ia penting bagi mengelakkan pereputan tulang. Jarang sekali orang muda atau yang berada di usia pertengahan mengambil berat mengenai pengambilan kalsium dalam struktur diet harian mereka.
Selain diperlukan golongan dewasa yang aktif, tahukah anda bahawa kalsium adalah zat yang amat penting bagi ibu-ibu hamil? Kekurangan pengambilan kalsium atau kealpaan dalam memberi tumpuan terhadap zat kalsium sebenarnya boleh menyebabkan komplikasi semasa meneran saat-saat melahirkan anak. Lebih buruk, kesannya akan berterusan sehingga usia tua.

“Saya terkejut apabila ada doktor yang tidak mempraktikkan pemberian pil kalsium kepada ibu-ibu mengandung ketika membuat pemeriksaan bulanan. Kalsium dilihat sebagai satu zat yang amat penting di samping zat besi, folik, potasium dan lain-lain,” kata pembuka Pakar Obstetrik dan Ginekologi Pusat Perubatan Sime Darby, Subang Jaya (PPSDSJ), Dr. Delilah Ahmad.

 
Beliau yang mahu semua ibu hamil tidak memandang remeh keperluan kalsium juga berharap agar golongan suami turut mengambil peranan mengingatkan pasangannya.
Apabila berjumpa doktor dalam sesi pemeriksaan, pasangan dinasihatkan agar jangan segan untuk meminta pil kalsium di samping mengamalkan diet tinggi zat kalsium.
“Sebanyak 75 peratus ibu-ibu hamil tidak mengambil keperluan kalsium yang mencukupi dan ketidaksedaran ini akan memberi kesan kepada mereka khususnya pada semester ketiga mereka mengandung dan saat-saat melahirkan anak,” kata beliau.
Jelas Delilah, ibu hamil lazimnya memerlukan 1,200 hingga 1,300 miligram kalsium sehari iaitu tambahan 300 hingga 500 miligram zat yang diperlukan orang dewasa.
IBU hamil perlu sentiasa memastikan kesihatan tulang.
Ia bermakna seseorang itu perlu mengamal pengambilan susu segar sebanyak satu liter setiap hari. Delilah yakin, ibu-ibu sekarang kurang mengamalkan pengambilan susu, sama ada tidak meminatinya atau ada pula yang mempunyai masalah tidak boleh bertoleransi dengan laktosa.
“Jika ibu-ibu hamil ini tidak suka mengambil susu, saya percaya terdapat banyak susu berperisa di pasaran khas untuk mereka. Pengambilan keju, dadih dan makanan yang berkaitan dengan susu juga boleh diamalkan bagi menggantikan susu.
“Selain produk tenusu, ibu-ibu hamil boleh mengambil makanan pejal yang tinggi zat kalsium termasuk sayur-sayuran, buah-buahan dan ikan bilis, salah satu makanan yang mempunyai kandungan kalsium paling tinggi,” katanya.


jika berminat dengan produk shaklee ini
boleh sms/whatsapps/wechat 010-2266217 (liyana)
konsultasi percuma akan diberi jika anda membeli produk dengan saya
ibu menawan,anak sihat

COMBO SET SHAKLEE UNTUK SI COMEL ANDA





Vita C Shaklee

- Memelihara kandungan antioksidan semulajadi dalam tubuh
- Antioksidan penting dalam melindungi sel kulit daripada rosak dan melambatkan penuaan
- Chewable Vitamin C Shaklee menguatkan tulang, gigi dan gusi yang sihat
- Meningkatkan sistem imun tubuh
- Sangat sesuai untuk orang sukar atau tidak suka makan pil atau tablet
- Rasa oren semulajadinya sangat selamat untuk kanak-kanak dan orang dewasan
- Tidak mengandungi sebarang pewarna, perasa, pemanis ataupun pengawet tambahan
- Tabletnya lebih kecil dari SR Vitamin C Shaklee jadi mudah untuk makan atau telan
- 1 biji Chewable Vita C Shaklee bersamaan 1/2 biji oren iaitu bersamaan 100mg
- Manfaat Vitamin C Sangat bagus untuk menjaga kecantikan kulit dan awet muda



  • Mengandungi minyak ikan
  • Satu hidangan OmegaGuard menyediakan 1000mg asid lemak omega 3 termasuk DHA dan EPA.
  • DHA dan EPA dipercayai mampu mengurangkan keradangan, menggalakkan fungsi otak, sistem saraf dan fungsi mata yang perlu diperolehi melalui pemakanan.
  • Imuniti badan
  • Meningkatkan daya tumpuan dalam pembelajaran
  • Sistem peredaran darah yang teratur
MEALSHAKES SHAKLEE

Adakah ANAK- ANAK anda:
#Kurang Selera Makan?
#Sering sembelit?
#Ada asma?
#kurang aktif?
#Tidak focus dalam kelas?
#Sering selsema/batuk?
#Kurang berat badan?
-->>MEALSHAKE adalah jawapannya

===========================================
×××××PROMOSI SHAKLEE JUN 2013
MEALSHAKE BUY 6 FREE 1×××××××
===========================================

Rugi klau lepaskan tawaran hebat ini.. Nak beli 1,2 ,3 atau lebih pun boleh..

KELEBIHAN/FUNGSI MEALSHAKES:--
>>NUTRISI LENGKAP - Menyediakan 24 jenis vitamin, mineral dan zat perlu. Kekurangan pengambilan zat boleh menyukarkan kadar serapan vitamin dan mineral oleh tubuh kita. Ia turut mengandungi lecithin soya yang bekerjasama dengan vitamin larut lemak.

>>MEMBEKAL NUTRISI KEPADA SEL TUBUH - kaya dengan protin (tiada laktosa), membantu pembinaan sel-sel kulit, kuku, rambut. organ, darah dan imun

>>MEMBANTU TUMBESARAN - mengandungi asid folik dan biotin, kaya dengan kalsium dan magnesium untuk membina tulang dan sel-sel untuk membesar

>>ANTI-OKSIDA - mengandungi vitamin A, C, E, zink, selenium yang bertindak melawan jangkitan dan melambatkan proses penuaan

>>MENGEMBALIKAN SERI WAJAH - vitamin B yang lengkap, zat besi, dan cooper yg cukup untuk membina sel-sel darah merah yang sihat, sekaligus memberikan kompleksi wajah/kulit yang lebih cantik

>>DETOKSIFIKASI - kaya dengan serat larut


Pertanyaan, konsultasi dan pesanan boleh hubungi saya di:
liyanadiabu

SET 3M SELEPAS BERSALIN/PENYUSUAN DAN KURUS CARA SHAKLEE

#Susu badan xcukup?
Sygkan bila baby kita terpaksa mnm susu formula..mulai saat ni katakan tidak...susu badan susu terbaik untuk ank kita...susukan ia sampai ank cukup 2thn...

momy2 teringinkn susu bdn melimpah ruahkan...blh buat stok susu byk2...Alhamdullillah..sy punya 2 ank susuan kerana sy mampu beri susu bdn sy pd yg memerlukan..
Nak jd mcm sy...sy blh dan mampu susukan ank sampai sekarang..ank sy dah 1thn 4 bln..

USAHA sy dgn mengambil produk SHAKLEE..

1) Bcomplex dengan Asid Folik

- Ia bertindak sebagai penenang dan mengelakkan stress atau meroyan di kalangan Ibu yang sedang berpantang.
- Ia juga dapat meningkatkan pembentukkan sel darah merah dan sangat penting untuk menukarkan makanan yang kita ambil menjadi tenaga.
- Memelihara kulit dari dalam dan penting untuk kecantikkan , sesuai dengan namanya B for Beauty..

2) Vitalea / Multivitamin dengan Zat Besi

- Sangat penting kerana membekalkan 23 jenis vitamin dan mineral yang diperlukan oleh tubuh, tetapi sukar diperolehi sewaktu berpantang kerana kebanyakan makanan perlu dielakkan semasa berpantang.
- Zat Besi sangat diperlukan oleh tubuh bagi menghasilkan sel darah merah, bagi menggantikan kehilangan darah semasa proses kelahiran
- Ibu-ibu yang kekurangan vitamin ini akan kelihatan pucat, letih dan tidak bermaya.

3) Vitamin C

- Sangat penting bagi penyembuhan luka jahitan serta membaik pulih tisu yang rosak selepas bersalin. Juga penting untuk meningkatkan sistem pertahanan badan kerana sebiji vitamin C Shaklee bersamaan 7 biji setengah buah oren.
- Vitamin C juga penting dalam membentuk kolagen dan penting dalam kecantikan kulit.

4) Zink
- Sangat penting bagi membaik pulih luka jahitan dan luka dalaman. Makanan yang kaya dengan zink ialah ikan haruan. Namun adalah agak sukar untuk mendapat dan memasak ikan haruan setiap hari, ditambah pula dengan harganya yang agak mahal.
- Pengambilan vitamin zink ini adalah tepat untuk ibu berpantang kerana zink dapat membantu mengatasi masalah "kedinginan" selepas bersalin dan pengambilan zink oleh ibu menyusu akan menjamin bayi membesar dengan optimum. Selain itu rambut ibu tidak mudah gugur dan luka bersalin akan cepat baik.

5) Energizing soy Protein- ESP
- Ramai yang tidak mengendahkan tentang keperluan protein dengan mengandaikan sudah memadai jika makan ikan, daging, telur serta minum air soya.
- Tahukah anda, protein cuma bertahan pada suhu tidak lebih 36°c . Jadi bila kita goreng dan memasak tentu suhunya lebih tinggi dari suhu tersebut.Ini akan mengganggu kandungan asid amino dalam protein tadi.
- Ramai yang tidak tahu, pengambilan protein yang mencukupi dengan asid amino yang lengkap membantu dalam penghasilan kulit yang cantik, rambut yang sihat kuku yang elok serta penghasilan susu ibu dengan kadar lebih cepat dan anak akan kenyang bila menyusu dan tidak meragam.
- Orang yang mengidap GOUT menjalani proses penyembuhan dengan ESP. Ini kerana kandungan asid amino dalam ESP Shaklee adalah lengkap dan selamat diambil

6) Alfalfa
- Untuk pengetahuan ibu-ibu diluar sana, Alfalfa adalah merupakan raja segala tumbuhan.
- Pengambilannya dapat melegakan sakit sendi dan belakang
- Bertindak seperti 'kacip fatimah' kepada wanita
- Melegakan sembelit bagi ibu berpantang
- Membantu membanyakkan susu ibu.
- Membuang angin dalam badan dan
- Memulihkan urat selepas bersalin

7)Ostematrik
-Membantu dalam pembentukan tulang dan gigi yang sihat.
-Mengelakkan penyakit osteoporosis (tulang rapuh).
-Meringankan stress - mengelakkan gejala mudah meradang dan murung.
-Menstabilkan tekanan darah bagi memastikan tekanan darah berada tahap yang normal.
-Membantu kekal bertenaga.
-Membantu masalah gastrik.
-Membantu dalam pengurusan badan
-Membantu dalam mengatasi sembelit.




Jom pm/sms/whatsapps sy 010-2266217..
Sy akn beri konsultasi percuma bila anda dah membeli produk dgn sy...(^_^)

SET OPTIMUM  BERSALIN DAN MENYUSUKAN ANAK SAMBIL KURUS

DENGAN HANYA TAMBAH LECITHIN..

BERMINAT ?
DENGAN BELIAN SET RM680 KE ATAS NI ANDA LAYAK DAPAT KEAHLIAN PERCUMA DARI SAYA (SAVE RM65)

PROMOSI SHAKLEE JUNE 2013-MEALSHAKES



BANGUN PAGI,GOSOK GIGI...MAKAN PAGI,PERUT KENYANG,HATI PON SENANG.....

nak cerita based on experience sy,dulu taqif susah sangat nak makan..hati mama mana xrisau kalau anak sendiri tak makan...1 hari tak makan pape pon xpe..kita risau lah...tak sakit perut ke kalau tak makan,perut tak kembung ke masuk angin...nanti sakit macamana....so bila kawan2 cerita pasal kebaikan mealshakes..mama pon tr ler beli mealshakes ni tuk taqif..sebab mama tau produk shaklee ni best..mama sendiri masa dalam pantang amik set pantang shaklee...sampai sekarang still lg minum ESP tuk banyakkan susu badan dan pekat tu BF aqil..aqil sekarang pon dah 1 tahun 4bulan.tp still lg BF penuh tanpa campur susu formula lg...Alhamdulillah....:))))

so mama pon bg ler taqif minum mealshakes ni..Alhamdulillah selera makan dia kembali lagi....semangat ler mama nak masakkan macam2 tu anak mama ni...aqil pon Alhamdulillah selera dye sangat tggi..bg je makan apa..dye akan makan....

mealshakes ni bukan sahaja tambah selera makan..tp untuk sembelit,nak tambah berat badan anak,anak selalu kena selsema,batuk..kurang aktif dan fokus...



untuk ibu2,bapa2,ayah,mak,kakak,abang....puasa dah nak dekat..mana yg ada gasrik pulak boleh amik set ni....ESP,mealshakes dan performance drink...kekenyangan sampai k tghari..rasa lebih bertenaga...jom ler beli..harga pasti murah..sebab mealshakes dalam promosi june...:)))

 .Fakta menarik tentang Mealshake Shaklee

Meal Shakes adalah Makanan Segera,Tanpa curiga


Dalam kehidupan seharian yang sangat aktif dan serba pantas, kanak-kanak tidak mempunyai masa yang cukup untuk menikmati makanan yang seimbang.Oleh itu, Shaklee Meal Shakes menjadi pilihan terbaik bagi mereka kerana ia merupakan makanan segera yang rendah lemak dan rendah glisemik
  • Sediakan vitamin dan mineral penting-nutrien asas yang anak-anak yang sedang membesar dan remaja-remaja perlu untuk terus kuat dan sihat.
  • Sumber terbaik serat pemakanan dan protein
  • Sumber pekat kalsium
  • Index glisemik rendah
Sumber : Shaklee Product Guide 

 jom beli 1 set mealshakes ni (6 tin free 1 tin)..sangat berbaloi...boleh kongsi seisi keluarga...1 tin 1 orang elama 1 bulan..berbaloikan....harga serendah rm100 setin....untuk anak2 boleh tahan sehingga 2 3 bulan...berbaloikan

mama juga ada buat tuk set couple mealshakes ni...

1) MEALSHAKES + ESP : sarapan pagi yang sihat kaya dengan protein. Memberikan rasa kenyang berpanjangan sehingga ke tengahari, insyaAllah..(mcm sy)
Bonus : HEALTHY SKIN + NO GASTRIC

2) MEALSHAKES + VITALEA with IRON : suplemen bagi mereka yang kurus dan teringin nak tambah berat badan.
Bonus : BODY SHAPE + NATURALLY HEALTHY

3) MEALSHAKES + OMEGA GUARD : merawat kanak-kanak dan dewasa yang ada eczema, asma, bronchitis, kurang fokus di dalam pelajaran mahupun pekerjaan.
Bonus : NATURALLY HEALTHY + GENIUS

4) MEALSHAKES + CHEW VITA C : suplemen terbaik untuk anak yang kurang selera makan, kurang berat badan, sembelit, kerap selsema.
Bonus : SMOOTH SKIN + STAY HEALTHY

5) MEALSHAKES + PERFORMANCE DRINK : sgt sesuai bagi sesiapa sahaja termasuk ibu hamil yang mahu tenaga berpanjangan terutama bila berpuasa yang sudah pastinya lapar, haus dan letih.
Bonus : MORE ENERGETIC + AVOID DEHYDRATION

6) MEALSHAKES + CINCH : diet sihat kaya dengan protein, vitamin dan mineral juga tinggi fiber, membekalkan tenaga dan memberikan rasa kenyang berpanjangan untuk mereka yang ingin mengurangkan berat badan.
Bonus : BODY SHAPE + HEALTHY SLIM

Berminat???
sms@whatsapp : 010-2266217
SID : 972611

PYJAMAS KIDS MURAH

salam....nak dapatkan pyjamas murah dan mampu milik.....dengan belian 4 pasang rm100 free postage....
klik SINI

ADA BERMACAM2 CORAK..antaranya SPIDERMAN,CARS,TAYO,MINNIE,HELLO KITTY,POOH DLL

CNTH


BIODATA TAQIF

Nama:Muhammad Taqif Thariq
DOB:11 November 2010
Masa:5.19 pm
Berat:3.34 kg
Panjang:56 cm

1 Bulan
Berat: 4.6 kg
Panjang: 59 cm
Status: Tidur je

2 Bulan
Berat: 5.5 kg
Status: Pandai senyum,nak main

3 Bulan
Berat: 7 kg
Status: hisap jari,gelak besar,membebel,tgk tv

4 Bulan
Berat 7.9kg
Status:Pandai mengering,angkat tgn ketika menyiarap dan undur smpai pusing 180 darjah

18/7/2011
Status:taqif dah pandai merangkak dengan lancar

25/7/2011
Status:taqif tumbuh gigi sebatang kat bawah

30/7/2011
Status:taqif dah pandai duduk sendiri tanpa bantuan pegang mana2 objek

11 bulan dah pandai berjalan..amin...

1tahun 7 bulan
status:dah pandai cakap mama,papa,mamam,nak,nanak,boleh,gelak,ajuk cakap org,still masih cakap macam baby lagi..sekarang belajar nak melompat..berat 12kg masa 1thn 5 bulan..

11/11/2012
2tahun genap
alhamdulillah..dah pandai sebut banyak word jugak..dah jadi abang yang baik..dan sayang adik..

BIODATA AQIL

Nama:Muhammad Aqil Zafran
DOB:21 Januari 2012
Masa:10:11 pagi
Berat:3.22 kg
Panjang:48 cm

1 Bulan
Berat: 4.7 kg
Panjang: 56 cm
Status: Tidur je

2 Bulan
Berat: 5.6 kg
Status: Pandai senyum,nak main,hisap jari,tgk tv

3 Bulan
Berat: 6.5 kg
Status: hisap jari,gelak besar,membebel,tgk tv

4 Bulan
Berat 7kg
Status:Pandai mengering,angkat tgn ketika menyiarap dan undur smpai pusing 180 darjah

5bulan
Berat 7.5kg
Status:dah pandai guling2 dari ujung ke ujung,mengundur..

8bulan
status:dah pandai merangkak

9 bulan
status:dah pandai bertatih pegang kerusi meja
dah pandai bangun sendiri tanpa bantuan

9/11/2012
dah pandai berjalan sendiri tanpa bantuan 5 -7 tapak


BIODATA AMMAR

Nama:Muhammad Ammar Amsyar

DOB:29 April 2015
Masa:3:42 pagi
Berat:2.96 kg
Panjang:50 cm

1 Bulan
Berat: 4.4 kg
Panjang: 53 cm
Status: Tidur je

2 Bulan
Berat: 5.6 kg
Status: Pandai senyum,nak main,tgk tv

3 Bulan
Berat: 6.4 kg
Status: hisap jari,gelak besar,membebel,tgk tv

4 Bulan
Berat 7.6kg
Status:Pandai mengering,angkat tgn ketika menyiarap dan undur smpai pusing 180 darjah


Related Posts with Thumbnails

hari pertama dilahirkan

1 bulan

2 bulan