Kopi dan Garam : Apa itu Mineral Coffee dan kenapa ianya TERBAIK!!!

Kopi..then letak  Garam Buluh.APA? PELIK? TP memang sesuatu yang agak pelik pada mulanya. Kebiasaan kopi dan gula...tapi yang ni GARAM.ulang lg sekali...GARAM KOT.. Bukan garam biasa tapi GARAM BULUH.

HEBAT sgt ke Kopi Garam Buluh ni...dulu sy 1st time minum..erk...apasal masin..member bg..try bancuh..sedap ke kan
smpai dye blh bg SEKOTAK. sekotak ok..bkn 1 sachet..bilq baca blk..oh...ada letak GARAM rupanya.

TAPI Aromanya memang sedap dan wangi menyengat sampai ke rongga hidung.1st time rasa kopi yang lemak-lemak sedap dan sedikit masin...  Memang terSANGAT-SANGAT sedap dan lazat.



Jom baca sampai habis dan kenali kopi terbaik untuk kesihatan anda.

 WAJIB BACA!


Apa itu Kopi Garam Buluh atau pun juga dikenali sebagai Mineral Kopi....

Aroma istimewa Hai-O Mineral Kopi berasal daripada bijian Kopi Robusta dan Garam Buluh Organik semulajadi dari Korea yang meningkatkan nilai nutrisi kopi ini. Selain aroma kopinya yang wangi, ia juga kaya dengan bahan mineral seperti Magnesium yang dapat menggalakkan penyerapan Kalsium.

Apa keistimewaan Mineral Kopi sehingga stok kopi selalu 'SOLD OUT'

ANTIPENUAAN - agen antioksida yang baik.
MENGAWAL PH BADAN, boleh menuetralkan toksin berasid dengan cepat seperti asid urik,gula dalam darah,kolestrol dan lain-lain.
MENCEGAH dan MERAWAT penyakit kronik seperti penyakit jantung, darah tinggi, buah pinggan, kencing manis, migraine, kanser dan lain-lain masalah kesihatan.
MEMBAIKI MASALAH SISTEM PENGHADAMAN seperti gastrik, ulser perut, masalah usus,buasir sembelit, juga sebagai diet yang ekonomi.
Mempunyai kesan DETOKSIFIKASI.
Melegakan masalah ALAHAN, pigmentasi dan lain-lain masalah kulit.
Memberi TENAGA dan juga kualiti KESIHATAN YANG BAIK kepada badan.


 Sedikit perkongsian maklumat tentang Magnesium...
” kandungan Magnesium yg rendah dalam darah menjadi petanda seseorang mudah mendapat darah tinggi dan masalah jantung“…dan bagi “pesakit kencing manis pula…mereka memerlukan lebih banyak Magnesium kerana Magnesium bekerja bersama sama dengan insulin. Magnesium diperlukan bagi membolehkan Glukosa masuk dalam sel untuk diuraikan kpd tenaga. Bagi pengidap kencing manis, tubuh badan mereka tidak mampu mengangkut Glukosa ke dalam sel tubuh. Akibatnya Glukosa tertinggal dalam darah. Glukosa yg tertinggal dlm darah ni menjadikan tubuh lesu kerana gula tidak dapat ditukar kpd tenaga..maka kehadiran Magnesium amatlah penting“…


~ Sedikit Perkongsian ~
Pensyarah Program Dietetik, Pusat Pengajian Sains Kesihatan, Universiti Sains Malaysia [USM], Prof. Madya Shariza Abd. Razak berkata, walaupun ada minuman itu dikatakan menganduni ginseng atau tongkat ali untuk menambahkan tenaga namun kandungannya amat sedikit.


"Ia tidak memberi sebarang kesan dalam penjagaan kesihatan sebaliknya ia mengandungi gula yang banyak iaitu lebih daripada tiga sudu teh.Namun ramai yang tidak menyedarinya kerana ditenggelamkan oleh rasa pahit kopi tersebut."



Info Kandungan Kopi Segera 3-in-1:

- Mengandungi lebih tiga sudu teh gula dalam setiap pek.

- Gula yang berlebihan bertujuan mengurangkan rasa pahit dalam minuman tersebut.

- Selain gula, krimmer yang digunakan adalah sejenis lemak tepu yang boleh membahayakan kesihatan

- Turut mengandungi kafein yang menyebabkan rasa berdebar [palpitasi] dan menyukarkan tidur pada waktu malam.
- Setiap pek mengandungi sehingga 200 kalori.
- Jumlah kalori itu sama dengan dua keeping roti atau sepinggan nasi.
- Jika diambil tiga paket sehari, ia bersamaan 600 kalori dan turut menyumbang kepada berat badan berlebihan.
- Kandungan untuk meningkatkan tenaga seperti tongkat ali, kacip fatimah dan ginseng adalah sangat sedikit kerana bahan-bahan itu mahal dan sukar untuk diperoleh.

AWAS!!!
Pengambilan yang berterusan kopi segera juga boleh mendatangkan kemudaratan kepada kesihatan tubuh badan.

KOPI dan GARAM adalah makanan SUNNAH !!

Jadi Mineral Coffee adalah satu-satunya minuman kopi yang pertama di Malaysia yang dicampurkan dengan garam asli - GARAM BULUH yang mana GARAM BULUH ini mempunyai MAGNESIUM yang tinggi dan baik untuk badan manusia.

SEDIKIT TESTIMONIAL dari PENGEMAR KOPI INI




Harga sekotak
RM 30/20 sachet

ORDER SEKARANG
WHATSAPPS 010-2266217

Post a Comment

BIODATA TAQIF

Nama:Muhammad Taqif Thariq
DOB:11 November 2010
Masa:5.19 pm
Berat:3.34 kg
Panjang:56 cm

1 Bulan
Berat: 4.6 kg
Panjang: 59 cm
Status: Tidur je

2 Bulan
Berat: 5.5 kg
Status: Pandai senyum,nak main

3 Bulan
Berat: 7 kg
Status: hisap jari,gelak besar,membebel,tgk tv

4 Bulan
Berat 7.9kg
Status:Pandai mengering,angkat tgn ketika menyiarap dan undur smpai pusing 180 darjah

18/7/2011
Status:taqif dah pandai merangkak dengan lancar

25/7/2011
Status:taqif tumbuh gigi sebatang kat bawah

30/7/2011
Status:taqif dah pandai duduk sendiri tanpa bantuan pegang mana2 objek

11 bulan dah pandai berjalan..amin...

1tahun 7 bulan
status:dah pandai cakap mama,papa,mamam,nak,nanak,boleh,gelak,ajuk cakap org,still masih cakap macam baby lagi..sekarang belajar nak melompat..berat 12kg masa 1thn 5 bulan..

11/11/2012
2tahun genap
alhamdulillah..dah pandai sebut banyak word jugak..dah jadi abang yang baik..dan sayang adik..

BIODATA AQIL

Nama:Muhammad Aqil Zafran
DOB:21 Januari 2012
Masa:10:11 pagi
Berat:3.22 kg
Panjang:48 cm

1 Bulan
Berat: 4.7 kg
Panjang: 56 cm
Status: Tidur je

2 Bulan
Berat: 5.6 kg
Status: Pandai senyum,nak main,hisap jari,tgk tv

3 Bulan
Berat: 6.5 kg
Status: hisap jari,gelak besar,membebel,tgk tv

4 Bulan
Berat 7kg
Status:Pandai mengering,angkat tgn ketika menyiarap dan undur smpai pusing 180 darjah

5bulan
Berat 7.5kg
Status:dah pandai guling2 dari ujung ke ujung,mengundur..

8bulan
status:dah pandai merangkak

9 bulan
status:dah pandai bertatih pegang kerusi meja
dah pandai bangun sendiri tanpa bantuan

9/11/2012
dah pandai berjalan sendiri tanpa bantuan 5 -7 tapak


BIODATA AMMAR

Nama:Muhammad Ammar Amsyar

DOB:29 April 2015
Masa:3:42 pagi
Berat:2.96 kg
Panjang:50 cm

1 Bulan
Berat: 4.4 kg
Panjang: 53 cm
Status: Tidur je

2 Bulan
Berat: 5.6 kg
Status: Pandai senyum,nak main,tgk tv

3 Bulan
Berat: 6.4 kg
Status: hisap jari,gelak besar,membebel,tgk tv

4 Bulan
Berat 7.6kg
Status:Pandai mengering,angkat tgn ketika menyiarap dan undur smpai pusing 180 darjah


Related Posts with Thumbnails

hari pertama dilahirkan

1 bulan

2 bulan