aksi aqil di waktu petang

salam semua blogger...sihat semua yang sedang membaca entry mama ni x?mama nak cerita ni pasal anak mama yang sorg ni..aqil zafran..hr ni genap 11 bulan..sebulan lagi nak setahun..ni lah anak mama yang paling lasak berbanding abang dye..fuhh...jenuh juga lak melayan kedua2 nya...sorg macam ni,sorg macam tu..korang rasa aqil ni boleh x tembus keluar kat lubang grill bawah ni...mama nak sembahyang ni..dye tgh asyik tengok abang dye main kat luar tu...nak bg lepas tak mungkin dan xakan...nanti huru hara jadinya..semua benda nak pegang...silap haribulan bawah kereta pon nak masuk..
mama layang jap lah jaga dye kat depan ni,risau mama ni..dye ni lain dari lain,xsama gan abangnya..benda yang abang dye xpernah buat,dye buat..so kena pantau selalu..
korang tau x,apa jadi lepas tu...
jeng jeng jeng...sila tengok video ni..


 

kan mama dah kata,anak mama sorg ni lain...dye bijaksana terlebih...tengok tu...lepas dah...suka dapat lepas..berkejar mama amik dye...huhu..lepas ni xdenya nak biarkan dye duk depan ni sesorang..bahaya...kalau g dapur buat kerja,mama kena tutup pintu..huhuhu.



kesimpulannya...mama nak g sembahyang terpaksalah tutup pintu kejap..risau gak yang di luar sana tengah main..abangnya...kita tutup pintu,anak kat luarkan...karang xdengar pape yang berlaku..so mama buatlah gini

buka tingkap..letak aqil atas sofa yang disokong dengan bantal2..kalau xde bantal dye xnampak kat luar tu...so dye tolong mama pantau tengok abang dye sementara mama nak sembahyang....sebab kalau abang dye nangis ke apa ke,dye bgtau kat mama..bijak juga aqil ni...



..sekian kisah aqil....
Post a Comment

BIODATA TAQIF

Nama:Muhammad Taqif Thariq
DOB:11 November 2010
Masa:5.19 pm
Berat:3.34 kg
Panjang:56 cm

1 Bulan
Berat: 4.6 kg
Panjang: 59 cm
Status: Tidur je

2 Bulan
Berat: 5.5 kg
Status: Pandai senyum,nak main

3 Bulan
Berat: 7 kg
Status: hisap jari,gelak besar,membebel,tgk tv

4 Bulan
Berat 7.9kg
Status:Pandai mengering,angkat tgn ketika menyiarap dan undur smpai pusing 180 darjah

18/7/2011
Status:taqif dah pandai merangkak dengan lancar

25/7/2011
Status:taqif tumbuh gigi sebatang kat bawah

30/7/2011
Status:taqif dah pandai duduk sendiri tanpa bantuan pegang mana2 objek

11 bulan dah pandai berjalan..amin...

1tahun 7 bulan
status:dah pandai cakap mama,papa,mamam,nak,nanak,boleh,gelak,ajuk cakap org,still masih cakap macam baby lagi..sekarang belajar nak melompat..berat 12kg masa 1thn 5 bulan..

11/11/2012
2tahun genap
alhamdulillah..dah pandai sebut banyak word jugak..dah jadi abang yang baik..dan sayang adik..

BIODATA AQIL

Nama:Muhammad Aqil Zafran
DOB:21 Januari 2012
Masa:10:11 pagi
Berat:3.22 kg
Panjang:48 cm

1 Bulan
Berat: 4.7 kg
Panjang: 56 cm
Status: Tidur je

2 Bulan
Berat: 5.6 kg
Status: Pandai senyum,nak main,hisap jari,tgk tv

3 Bulan
Berat: 6.5 kg
Status: hisap jari,gelak besar,membebel,tgk tv

4 Bulan
Berat 7kg
Status:Pandai mengering,angkat tgn ketika menyiarap dan undur smpai pusing 180 darjah

5bulan
Berat 7.5kg
Status:dah pandai guling2 dari ujung ke ujung,mengundur..

8bulan
status:dah pandai merangkak

9 bulan
status:dah pandai bertatih pegang kerusi meja
dah pandai bangun sendiri tanpa bantuan

9/11/2012
dah pandai berjalan sendiri tanpa bantuan 5 -7 tapak


BIODATA AMMAR

Nama:Muhammad Ammar Amsyar

DOB:29 April 2015
Masa:3:42 pagi
Berat:2.96 kg
Panjang:50 cm

1 Bulan
Berat: 4.4 kg
Panjang: 53 cm
Status: Tidur je

2 Bulan
Berat: 5.6 kg
Status: Pandai senyum,nak main,tgk tv

3 Bulan
Berat: 6.4 kg
Status: hisap jari,gelak besar,membebel,tgk tv

4 Bulan
Berat 7.6kg
Status:Pandai mengering,angkat tgn ketika menyiarap dan undur smpai pusing 180 darjah


Related Posts with Thumbnails

hari pertama dilahirkan

1 bulan

2 bulan