ZINC COMPLEX SHAKLEE

APA itu ZINC?

Zink adalah nutrien yang diperlukan untuk kekal sihat. Zink didapati dalam sel-sel di seluruh badan. Ia membantu sistem imun melawan menyerang bakteria dan virus . Badan juga memerlukan zink untuk membuat protein dan DNA , bahan genetik dalam semua sel-sel. Semasa mengandung, bayi, kanak-kanak dan, badan memerlukan zink untuk membesar dan berkembang dengan betul. Zink juga membantu luka sembuh dan adalah penting untuk deria rasa dan bau.
Ramai yang tak perasan kepentingan zink untuk kesihatan sperma dan kesuburan. Sapa tak tau angkat tangan??? Jadi camne nak dapatkan zink ni? Badan kita tidak menghasilkan zink..jadi kita kena dapatkan zink dari sumber makanan atau daripada makanan tambahan.



SIAPA PERLUKAN Zinc Complex
1.Lelaki dan Wanita dari bayi sampai ke tua
2.Wanita Mengandung dan Menyusu
3.Orang yang mempunyai pembedahan,gastrousus seperti pembedahan berat badan, atau yang mempunyai gangguan pencernaan , seperti ulser kolitis atau penyakit Crohn . Syarat-syarat ini kedua-duanya boleh mengurangkan jumlah zink yang badan menyerap dan meningkatkan jumlah yang hilang dalam air kencing .
4.Vegetarian kerana mereka tidak makan daging, yang merupakan satu sumber yang baik zink. Juga, kacang dan bijirin mereka biasanya makan mempunyai sebatian yang menyimpan zink daripada diserap sepenuhnya oleh badan. Atas sebab ini, vegetarian mungkin perlu makan zink sebanyak 50% lebih daripada jumlah yang disyorkan.
5.Bayi yang menyusu lama kerana susu ibu tidak mempunyai zink yang cukup untuk bayi lebih 6 bulan umur.Makanan yang mempunyai zink seperti daging puri adalah disarankan.
6.Alcoholics kerana minuman beralkohol mengurangkan jumlah zink yang badan menyerap dan meningkatkan jumlah yang hilang dalam air kencing.
Orang yang mempunyai penyakit sel sabit

SUMBER SEMULAJADI Zinc

Daging
Kandungan zink tinggi dalam Daging panggang dan daging rebut
Makanan Laut (Seafood)
Tiram merupakan sumber makanan yang mengandung zinc paling tinggi. Seafood lain  termasuk kerang, lobster, ikan.
Zinc sering hilang selama proses memasak. Untuk mengekalkan kandungan zinc, masak makanan dengan air sesedikit mungkin dan dalam waktu yang singkat
Produk Susu
Yogurt,keju ricotta,Keju Swiss, keju Gouda, dan susu juga mengandung zinc.
Biji-bijian dan Kekacang
Tepung gandum,Bijirin keringBiji Labu, kacang almond, kacang mete, dan biji bunga matahari merupakan sumber zinc yang juga baik.

PERBEZAAN Zinc Complex Shaklee
Dirumus dari zinc glukonat semulajadi yang bergabung dengan nutrien semulajadi seperti kalsium dan serbuk alfalfa untuk menghasilkan zinc yang mudah diserap oleh tubuh kita.
Sesuai untuk pengambilan jangka panjang.
Berkesan dalam mengeluarkan logam toksin seperti kadmium dan plumbum dari tubuh.

KEBAIKAN Zinc Complex
Meningkatkan sistem imun - membantu pengeluaran kelenjar thymus yang mengeluarkan T-cells untuk menentang cancer dan menghalang infection penyakit.
Diabetis - membantu pengeluaran insulin dan mengekalkan fungsi insulin
Kanser prostat - pengambilan zinc dapat mengurangkan pembengkakan prostat sebanyak 70%
Ovulasi wanita - wanita memerlukan zinc untuk ovulasi. Zinc juga membantu pengucupan uterus membantu mengembalikan daya ketahanannya
Memperbaiki radang kulit - Pengambilan zinc dapat memperbaiki radang kulit seperti akne dan jerawat
Jerawat - Zinc bertindak dengan mengawal selia jumpah testosteron dalam badan yang memainkan peranan dominan dalam menyebabkan jerawat. Zinc juga menormalkan jumlah minyak kulit dan mengekalkan kulit yang sihat
 Kelesuan kronik
Mengekalkan deria bau - Mengekalkan deria bau yang sihat dan sensitif
Kemampuan seks lelaki - zinc yang secukupnya penting untuk keupayaan seks yang bertenaga dan meninggikan kiraan sperma
Gugur rambut / botak - zinc mengaktifkan 200 jenis enzim dan meransang regenerasi sel. Ini dapat memelihara pertumbuhan dan perkembangan sel
Membentuk kolagen - Zinc membantu pembentukan protein dan kolagen untuk pertumbuhan dan perkembangan kuku, kulit dan organ.
Penyembuhan luka yang cepat - zinc mempercepatkan pemulihan luka luar dan dalam dan memperbaiki alergy
Rabun malam

KESAN KEKURANGAN ZINC?
- Ia menyebabkan pertumbuhan perlahan bg bayi dan kanak-kanak, perkembangan seksual lambat di kalangan remaja dan mati pucuk di kalangan lelaki.penyebab rambut gugur,berlakunya cirit-birit ,rabun mata dan kulit luka serta hilang selera makan.
-Kehilangan berat badan,masalah dengan penyembuhan luka,keupayaan untuk rasa makanan, dan tahap kecerdasan yang rendah juga boleh berlaku.

INTERAKSI ZINK YANG perlu anda tahu

Ya. Makanan tambahan zink boleh berinteraksi atau mengganggu dengan ubat-ubatan yang anda ambil dan, dalam beberapa kes, ubat-ubatan boleh menurunkan paras zink dalam badan. Berikut adalah beberapa contoh:
Mengambil tambahan diet zink bersama-sama dengan quinolone atau antibiotik tetracycline (seperti Cipro ®, Achromycin ®, dan Sumycin ®) mengurangkan jumlah zink dan antibiotik yang badan menyerap. Mengambil antibiotik sekurang-kurangnya 2 jam sebelum atau 4-6 jam selepas mengambil makanan tambahan pemakanan zink membantu mengurangkan kesan ini.
Zink makanan tambahan boleh mengurangkan jumlah penicillamine ( dadah yang digunakan untuk merawat artritis reumatoid ) yang badan menyerap. Mereka juga membuat penicillamine bekerja kurang baik. Mengambil makanan tambahan zink sekurang-kurangnya 2 jam sebelum atau selepas mengambil penicillamine membantu mengurangkan kesan ini.
Diuretik thiazide , seperti chlorthalidone (nama jenama Hygroton ®) dan hydrochlorothiazide (jenama Esidrix ® dan HydroDIURIL ®) meningkatkan jumlah zink hilang dalam air kencing. Mengambil thiazide diuretik untuk jangka masa yang panjang boleh mengurangkan jumlah zink dalam badan.

TESTIMONIAL



NAK CUBA?
MACAM MANA NAK ORDER?
sms/whatsapps liyana 010-2266217
emel mamahousewifevitamin@gmail.com
dapatkan konsultasi percuma dari saya selepas pembelian
Post a Comment

BIODATA TAQIF

Nama:Muhammad Taqif Thariq
DOB:11 November 2010
Masa:5.19 pm
Berat:3.34 kg
Panjang:56 cm

1 Bulan
Berat: 4.6 kg
Panjang: 59 cm
Status: Tidur je

2 Bulan
Berat: 5.5 kg
Status: Pandai senyum,nak main

3 Bulan
Berat: 7 kg
Status: hisap jari,gelak besar,membebel,tgk tv

4 Bulan
Berat 7.9kg
Status:Pandai mengering,angkat tgn ketika menyiarap dan undur smpai pusing 180 darjah

18/7/2011
Status:taqif dah pandai merangkak dengan lancar

25/7/2011
Status:taqif tumbuh gigi sebatang kat bawah

30/7/2011
Status:taqif dah pandai duduk sendiri tanpa bantuan pegang mana2 objek

11 bulan dah pandai berjalan..amin...

1tahun 7 bulan
status:dah pandai cakap mama,papa,mamam,nak,nanak,boleh,gelak,ajuk cakap org,still masih cakap macam baby lagi..sekarang belajar nak melompat..berat 12kg masa 1thn 5 bulan..

11/11/2012
2tahun genap
alhamdulillah..dah pandai sebut banyak word jugak..dah jadi abang yang baik..dan sayang adik..

BIODATA AQIL

Nama:Muhammad Aqil Zafran
DOB:21 Januari 2012
Masa:10:11 pagi
Berat:3.22 kg
Panjang:48 cm

1 Bulan
Berat: 4.7 kg
Panjang: 56 cm
Status: Tidur je

2 Bulan
Berat: 5.6 kg
Status: Pandai senyum,nak main,hisap jari,tgk tv

3 Bulan
Berat: 6.5 kg
Status: hisap jari,gelak besar,membebel,tgk tv

4 Bulan
Berat 7kg
Status:Pandai mengering,angkat tgn ketika menyiarap dan undur smpai pusing 180 darjah

5bulan
Berat 7.5kg
Status:dah pandai guling2 dari ujung ke ujung,mengundur..

8bulan
status:dah pandai merangkak

9 bulan
status:dah pandai bertatih pegang kerusi meja
dah pandai bangun sendiri tanpa bantuan

9/11/2012
dah pandai berjalan sendiri tanpa bantuan 5 -7 tapak


BIODATA AMMAR

Nama:Muhammad Ammar Amsyar

DOB:29 April 2015
Masa:3:42 pagi
Berat:2.96 kg
Panjang:50 cm

1 Bulan
Berat: 4.4 kg
Panjang: 53 cm
Status: Tidur je

2 Bulan
Berat: 5.6 kg
Status: Pandai senyum,nak main,tgk tv

3 Bulan
Berat: 6.4 kg
Status: hisap jari,gelak besar,membebel,tgk tv

4 Bulan
Berat 7.6kg
Status:Pandai mengering,angkat tgn ketika menyiarap dan undur smpai pusing 180 darjah


Related Posts with Thumbnails

hari pertama dilahirkan

1 bulan

2 bulan