Kesuburan: Inginkan anak di usia 35 tahun ke atas?

Sering kita dengar di usia 35 tahun ke atas susah nak perolehi zuriat..lagi2 mereka yang baru berkahwin di lewat usia.keinginan perolehi zuriat amat tinggi.tapi kita sedia tahu risiko jika mengandung di kala usia lewat.tapi tidak salah kalau kita berhasrat nak perolehi zuriat di usia ini..peluang tetap ada,asalkan kita selalu berdoa pada Allah dan berusaha untuk dapat yang terbaik dan zuriat yang sempurna.

Ada beberapa faktor yang mempengaruhi kesuburan di usia lewat.Antaranya:

● Gaya hidup yang santai
● Tabiat pemakanan
● Baka dan genetik
● Penggunaan ubat-ubatan
● Pendedahan terhadap bahan kimia
● Penyakit-penyakit yang boleh menjejaskan kesuburan seseorang

Wanita yang berusia 35 tahun ke atas,keupayaan menghasilkan ovum mulai turun dan sekaligus mengurangkan tahap kesuburan.

Berat badan berlebihan juga turut menyumbang ketidaksuburan dikalangan wanita dan lelaki.

Lelaki yang berat badan berlebihan menyebabkan kurang bilangan sperma dan sekaligus menyebabkam bilangan sperma dalam air mani tidak berkualiti.

Bagaimana nak kekal subur

● Dapatkan berat badan yang ideal dengan diet yang seimbang dan bersenam
● Kawal tekanan emosi dengan pergi bersantai atau bercuti untuk tenangkan fikiran
● berhenti merokok kerana boleh menyebabkam kualiti sperma berkurangan
●hidari dari akohol
● Amalkan diet yang sihat seperti makan banyak sayur-sayuran dan buah-buahan setiap hari,kawal pengambilan ayam terutama yang disuntik.kalau boleh makan ayam organik
●Amalkan pengambilan makanan yang mempunyai pelbagai vitamin


Wanita-makan makanan yang mengandungi kandungan asid folik,vitamin E,vitamin B dan zink
Lelaki-Vitamin C,vitamin E,zink dan vitamin B

jika susah nak makan makanan yang mengandungi segala vitamin untuk kesuburan setiap hari.dengan shaklee.sangat mudah.cuma mengamalkan vitamin shaklee setiap hari.mampu memudahkan pasangan dan menjimatkan.

SET KESUBURAN SHAKLEE 

GLA COMPLEX

♡ Membantu menstabilkan hormon
♡ Membantu mengawal dan mengatur kitaran haid
♡ Membantu meningkatkan kesuburan (menghasilkan cecair serviks)
♡ Melegakan PMS (sindrom pra-haid/senggugut) – abdominal pain, breast pain
♡ Mengandungi vitamin E untuk menguatkan dinding arteri bagi mengelak risiko keguguran

ALFALFA COMPLEX

♡ Tumbuhan terbaik yang mengandungi segala zat keperluan harian tubuh manusia.
♡ Merawat masalah keputihan pada wanita (untuk wanita)
♡ Menegangkan payudara (untuk wanita)
♡ Bertindak seperti kacip fatimah kepada para isteri (mengetatkan keintiman wanita).
♡ Memulihkan urat selepas bersalin (untuk wanita).
♡ Memberi kelegaan semasa haid (untuk wanita).
♡ Meningkatkan stamina seorang suami & isteri

B COMPLEX

♡ Asid folik dan B12 membantu dalam pembentukan sel-sel darah merah di dalam tubuh
♡ Jumlah asid folik yang mencukupi dalam diet harian membantu mencegah kecacatan tiub neutral bagi wanita yang merancang kehamilan sebelum konsepsi dan semasa 12 minggu tempoh kehamilan bagi dos harian sebanyak 400mcg.

VITAMIN E

□ SEX Vitamin - meningkatkan kualiti & meningkatkan "sperm count"
□ Membantu dalam masalah "mati pucuk"
□ Meningkatkan libido (keinginan seks)
□ Mengurangkan risiko keguguran ketika hamil bagi wanita.

ZINC COMPLEX

□ Meningkatkan fungsi organ seksual
□ Menghasilkan sperma yang lebih berkualiti & sihat
□ Membantu memekatkan air mani
□ Meningkatkan jumlah sperma
□ Meningkatkan keaktifan sperma
□ Membantu melindungi sperma dalam menentang bakteria dalam vagina
□ Mencegah dari kemandulan

ESP

◇ Memberi tenaga berpanjangan menjadikan badan semakin sihat dan kurang letih.
◇ Membantu membentuk tisu rahim serta sel ovum dan sel sperma yang sihat dan sempurna sekaligus menaikkan tahap kesuburan dan meningkatkan peluang untuk hamil.

 Vita-Lea
 
◇Mengandungi 28 vitamin dan mineral yg diperlukan oleh tubuh badan seorg dewasa. 
◇Pengambilan Vita-lea sebiji sehari boleh membantu meningkatkan taraf kesihatan secara menyeluruh. Jadi, suami dan isteri perlu melengkapkan kesihatn diri dengan mengambil multivitamin ini.

 Vitamin C
 
◇Satu tablet Vita C membekalkan 500mg vitamin C. Vita-C Shaklee adalah jenis 'sustained release' di mana vitamin C akan dilepaskan secara perlahan-lahan dan tahan lebih lama di dalam tubuh badan. ◇Vitamin C berfungsi sebagai anti-oksidan seperti Vitamin E dimana ia menjaga kualiti sel sperma. Sperma yang tidak sihat dan tidak tangkas akan bermasalah untuk bersenyawa dgn ovum.


NAK KAN TESTIMONIAL DARI PENGGUNA






RISAU NK MKN UBT?
★Vitamin shaklee dr sumber semulajadi..so xde bhn kimia,pegawet,pewarna dan perasa tmbhn..selamat utk semua.

Macam mana nak order vitamin ni?
sms/whatsapps
Liyana 010-2266217 ("TAIP SET KESUBURAN SUAMI ISTERI LENGKAP").


FREE CONSULTATION AKAN DIBERIKAN

Macam mana nak jadi ahli shaklee?

Sekarang ni kalau pergi di mana-mana,kalau tanya orang, kenal tak shaklee? majoriti mesti kenal.wah...shaklee makin di gilai ramai...kalau lalu federal utara selatan pun dah banyak signboard shaklee di pasang.



Dulu sangat susah orang nak kenal shaklee.kalau tanya kenal shaklee tak?mesti orang akan tanya kita balik.shaklee tu apa?dan kitalah bersusah payah nak terangkan kat orang tu apa itu shaklee.masa tu majoriti tak minat nak join sebab MLM..semua ingat MLM tu sama je.cari orang,jual produk.tapi dengan shaklee berbeza sangat.bukan sikit.sangat-sangat banyak.antara salah satunya ialah unlimited downline..xde limit2.then bukan downline menguntungkan upline..dalam shaklee,siapa usaha lebih,dia yang akan dapat. xkiralah upline ke downline.downline pon boleh potong upline.sebab ada break.tiada istilah keberkatungan upline pada downline yang aktif...maka kayalah upline..no no no sama sekali.

shaklee bukan sahaja boleh bagi orang kesihatan yang baik,malah boleh bagi pendapatan sampingan,jana pendapatan tambahan dengan shaklee atau jana pendapatan tetap dengan shaklee..wahh..bestkan dengar..

modal nak jadi ahli shaklee pun taklah mahal mana..sangat-sangat berpatutankan..orang kata mampu..(^_^)

Syarat-syarat
1.Mestilah berumur 18 tahun ke atas
2.Warganegara Malaysia atau memiliki IC malaysia

Cara 1
Yuran keahlian seumur hidup
RM65
postage untuk starter kit
semenanjung malaysia RM10
sabah/sarawak RM20

Cara 2
Free membership dari Shaklee dengan belian produk Shaklee 200uv bersamaan dengan rm650 ke atas

Sangat mudah kan.


yang berminat nak berbisness,anda akan diajar secara exclusive dalam group saya secara online/offline.
bakat anda akan di asa sehingga berjaya jika anda ada push faktor nak berjaya.yang penting ada usaha dan tak mudah putus asa sangat-sangat penting.

kalau berminat boleh
sms/whatsapps liyana
010-2266217


SEMBELIT BOLEH DI ATASI DENGAN HERBLAX

Mukinkah pembaca blog saya sekarang mengalami senak perut,sembelit,perut memulas-mulas,angin,kembung perut,pedih ulu hati dan byk lg berkaitan dgn masalah perut..

jika ia,mukin anda perlu mencuba herblax dari shaklee ni.mampu membuat anda rasa lega dan tersenyum..jom dapatkan sementara stok masih ada.sebab ainya sentiasa laris di pasaran seperti pisang goreng panas.


Herb lax

Herblax memgandungi 9 herba semulajadi..

1) senna leaves : merangsang tindakan pembersihan yang lembut pada usus dan perut, percepatkan proses detoksifikasi dan mengurangkan penyerapan lemak

2) buckhorn bark : melembutkan najis untuk memudahkan pergerakan dan memberikan lembapan kepada usus

3) licorice root : membantu proses detoksifikasi

4) fennel seeds : mengeluarkan toksin yang terkumpul akibat lebihan makanan, membantu pencernaan dan berkesan untuk mslh sembelit dan kembung perut atau usus

5) anise seeds : merangsang pengeluaran jus gastrik untuk membantu proses pencernaan

6) rhubarb root : herba yang banyak digunakan dalam perubatan cina untuk digunakan sebagai antibiotik

7) blue malva flower : membantu proses detoksifikasi dan mengimbangi tekstur kulit

8) Culver's root : membantu masalah lebihan air dalam badan dan asma

9) daun alfalfa : membersihkan usus, darah dan hati.


Apa tunggu lagi.nanti habis dah melepas..berminat nak cuba?
Sms/whatsapps 010-2266217
free consultation after sale

AKIBAT KEKURANGAN KALSIUM DALAM TUBUH BADAN

Assalamualaikum w.b.t

Kali ni saya nak cerita pasal KALSIUM..terutama untuk wanita hamil..pengambilan KALSIUM untuk wanita hamil memang sangat-sangat penting

Penting sebab membantu perkembangan janin terutama tulang dan gigi yang kuat, jantung yang sihat dan penting untuk perkembangan otot dan saraf bayi..

Penting juga untuk membantu agar jantung berdenyut secara normal dan berfungsi membantu dalam keupayaan pembekuan darah.





Kesan Kekurangan Kalsium dalam Tubuh Badan Ketika Hamil


Bayi akan menyerap kalsium dari tulang ibu..Dengar pun kita dah rasa gerunkan..habislah kalau baby kita ambil kalsium kita.ibu-ibu yang sedang baca ni, bayangkan apa akan terjadi kalau tulang kita mereput sesbelum waktunya dan kita kelihatan tua sebelum tiba masanya.Kalau saya,saya tak nak.besar pengorbanan seorang ibu ni.tetapi kita ada jalan,kita ada cara.Topuplah kalsium badan kita dengan minum minuman tenusu atau makan makanan yang punyai KALSIUM seperti bijirin yang tinggi KALSIUM,soya,yogurt,keju dan lain-lain.


 


Kesan kekurangan KALSIUM juga akan menjejaskan tahap kesihatan ibu hamil pada masa hadapan (berisiko osteoporosis).

Wanita berusia 18 tahun ke atas memerlukan sekurang-kurangnya 1000 mg KALSIUM sehari (sebelum,semasa dan selepas bersalin). Wanita yang berusia bawah 18 tahun pulak wajib ambil sehari 1300 mg KALSIUM.

KALSIUM inilah yang selalu ibu-ibu hamil tidak menitik beratkan dalam diet harian masing-masing.Selalu tak mencukupi.PERLU DIINGATKAN,ibu-ibu hamil perlu ambil sehari sekurang-kurangnya 4 kali hidangan produk tenusu atau makanan yang kaya dengan 

KALSIUM setiap hari.

Pengambilan KALSIUM perlu diteruskan sehinggalah baby dilahirkan, semasa tempoh penyusuan dan sehingga baby berhenti penyusuan.Supaya baby tak menyerap KALSIUM dalam tulang kita






Antara Tanda-Tanda Kekurangan Kalsium

· Nyeri punggung atau pinggang
· TulangNyeri punggung atau pinggang
· Tulang rentan mengalami keretakan
· Kuku rapuh
· Sering sakit gigi atau gigi berlubang
· Sering kram di bagian kaki
· Sakit kepala
· Detak jantung menjadi lebih cepat
· Tekanan darah tinggi· Insomnia

· Nyeri sendi
· Gugup, cemas, mudah marah
· Sementara khusus wanita, masa menstruasinya lebih lama

Shaklee ada juga mengeluarkan produk KALSIUM (OSTEMATRIX)

ibu hamil disarankan juga mengambil pil kalsium yang menyediakan 1000mg sumber kalsium yang bersamaan dengan 4 biji setiap hari. Mengapa cukup sekadar 1000 mg sehari? Ini kerana tubuh kita hanya mampu menyerap kira-kira 500 mg kalsium dalam satu-satu masa. Akan tetapi jangan lah berlebihan kerana pengambilan kalsium yang berlebihan akan mengakibatkan masalah sembelit, meningkatkan risiko batu karang dan menghalang keupayaan badan menyerap zink dan zat besi.


Mengapa Ostematrix Shaklee? Apakah perbezaannya dengan pil kalsium lain?

1. 4 biji per serving menyediakan 1000mg keperluan kalsium tubuh. Disediakan dalam bentuk kaplet yg mudah untuk ditelan.

2. Ia mengandungi gabungan kalsium karbonat, kalsium sitrat dan kalsium sitrat malet disamping magnesium dan vitamin D yang mana ia tidak menyebabkan kita sembelit dan lebih selamat dari risiko batu karang.

3. Kombinasi kalsium dengan Magnesium dan Vitamin D adalah penting kerana ia merangsang kesan penyerapan kalsium yang lebih tinggi oleh tubuh.

4. Sangat sesuai untuk anda yang mempunyai alahan dengan produk tenusu atau CMA (Cow Milk Allergy). Atau dengan kata lain anda hanya perlu mengambil 4 biji tablet ostematrix Shaklee sehari bagi menggantikan beberapa gelas susu. Terbaik untuk mereka yang tidak lalu untuk minum susu.

Atau anda juga boleh mencuba Set Pregnancy Shaklee


berminat dengan shaklee?
sms/whatsapps 010-2266217 "TAIP KALSIUM" ATAU nak dapatkan set hamil lengkap "taip VITAMIN IBU HAMIL"

Sila hubungi saya utk sebarang pertanyaan dan konsultasi mengenai supplement yg bukan sahaja akan disesuaikan dgn keperluan tubuh anda, malahan juga bajet anda! Menarik kan! Hubungi saya SEGERA!

SET HAMIL SHAKLEE


Setiap orang impikan anak sihat dan ibu cergas ketika mengandung,malah ada yang tak berlakunya morning sickness ketika mengandung kerana ianya menganggu kerja2 harian.terutama bagi ibu2 yang bekerjaya dan suri rumah yang nak mengguruskan rumah tangga


VITAMIN HAMIL

Tapi masalah anda akan dapat diselesaikan jika anda ingin mencuba atau hendak mencuba set hamil shaklee..katakan tidak pada rasa letih,rasa mual dan rasa tidak sihat anda...

set hamil shaklee terdiri daripada multivitamin,asid  folik,kalsium,protein, vitamin c dan minyak ikan..semuanya dirumus dari bahan semulajadi dan tidak membahayakan ibu2 yang sedang hamil.tiada bahan kimia,pewarna dan pengawet di dalamnya..

Vitalea
Asid Folik yang penting untuk kesihatan fetus, yang juga merangsang pengeluaran susu badan, kesihatan sel darah merah di mana boleh mengurangkan risiko baby jaundice
Kandungan Iodin dan Vitamin B12 dalam Vitalea yang membantu tumbesaran fetus
Zat besi yang membentuk hemoglobin, penting untuk membantu menaikkan tahap HB rendah

B-Complex
Melawan tekanan dan memastikan kesihatan fungsi saraf sekaligus meredakan sakit kepala. Sesetangah ibu mengandung memang akan alami sakit kepala di trimester pertama, jadi di sini lah peranan b-complex.

Ostematrix
Mengandungi kalsium, magnesium, fosforus dan vitamin D, zinc, kuprum, manganes dan boron. Nutrien-nutrien ini penting diambil bersama untuk penyerapan oleh tubuh dan bagi menghalang endapan sesetengah mineral.
Penting untuk menguatkan tulang ibu dan membentuk tulang yang sihat untuk bayi. Ianya juga penting bagi mengelakkan kekejangan semasa mengandung.

Vita C
Penting untuk ibu mengandung kerana fungsinya yang meningkatkan sistem imun dimana membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik.
Ianya juga mengekalkan kolestrol sihat dan mengurangkan tekanan darah tinggi.

Omega Guard
Manfaat utama Omega Guard untuk ibu mengandung ialah membantu tumbesaran dan perkembangan otak janin dan membantu perkembangan memori
Kandungan DHA iaitu nutrien utama untuk otak, sistem saraf dan retina. Ianya penting terutama sekali pada 3 bulan terakhir perkembangan otak janin semasa di dalam kandungan

Energizing Soy Protein, ESP
Selain manfaat lain yang hebat untuk pengamal ESP, Ibu mengandung akan dapati badan lebih bertenaga dengan ESP. ESP membekal tenaga dengan segera dan meningkatkan sistem imun, maka ia baik untuk kekal bertenaga, mencegah migrain, imsomnia dan tekanan.


SET HAMIL
Berminat?
sms@whatsapps 010-2266217 (liyana)
TAIP 'VITAMIN IBU HAMIL'
free consutation after sale

SET HAMIL

Assalammualaikum w.b.t
Pernah tak ibu2 di luar sana nak melahirkan zuriat yang sempurna dan sihat tanpa masalah..setiap orang inginkan terbaik untuk anak.lagi-lagi bagi ibu yang baru pertama kali hamil.mesti nak anak dalam keadaan yang sihat dan sempurna.Sama macam perasaan saya ketika hamilkan anak pertama dulu.Apa sahaja supliment yang doktor bagitau terbaik untuk anak,terus saya nak beli.lagi2 untuk perkembangan otak anak2..

dulu masa saya tak kenal shaklee lagi..bila anak kedua baru saya kenal shaklee...mmg berbeza anak pertama yang tak consume shaklee dan yang consume shaklee..

yang mana cepat rasa letih,termegah2 kalau berjalan,saya galakkan anda amik shaklee..bukan sebab saya jual shaklee,maka saya suruh anda cuba shaklee..tapi nakkan anda rasa perbezaannya..

cuba tanya pada diri sendiri adakah anda makan makanan yang seimbang.boleh tak 1 hari makan 7 biji buah oren,2kg sayur brolkoli,ataupun 20 hidangan 1 hari..?

adakah anda dalam keadaan sihat,tidak ada alahan,atau pon tidak berasa letih dalam tempoh mengandung? 

vitamin prenatal adalah penting untuk kesihatan anda dan bayi.
Kebanyakan (tidak semua) vitamin di farmasi tidaklah sebagus yang disangkakan.

Contohnya:
  • Mengandungi kandungan yang rendah kualiti. Kualiti yang rendah bermaksud kebanyakan vitamin dan mineral tidak dapat diserap oleh badan ibu dan bayi.
  •  Tidak mengandungi bahan dengan jumlah yang betul.  Bayi di dalam kandungan anda memerlukan nutrisi tertentu dalam kuantiti yang spesifik untuk memastikan ia membesar dengan baik.
  •  Datang dalam bentuk sehari-satu-tablet. Ia dimampatkan dalam satu tablet yang membuatkan ia susah untuk badan kita hadam.
  •  Mungkin mengandungi bahan yang tidak diperlukan atau berbahaya. Vitamin prenatal biasanya tidak megandungi bahan kimia berbahaya yang biasanya dijumpai dalam vitamin lain. Tetapi masih ada bahan yang tidak perlu seperti, perasa tiruan yang mana kebanyakannya adalah gula. Pewarna tiruan juga biasa digunakan. Jauhi vitamin prenatal ini kerana kita tidak tahu kesan kesan keatas kandungan kita.
  •  Ramai ibu mengandung di luar sana mengalami mabuk, muntah-muntah semasa mengambil vitamin prenatal. Ini dapat dielakkan dengan mengambil vitamin yang berkualiti sebelum hamil lagi untuk memastikan badan anda mendapat semua nutrisi bayi anda perlukan sebelum ia mula membesar.

Jadi, jika semua vitamin prenatal adalah tidak sehebat mana untuk anda dan bayi di dalam kandungan, apakah alternatifnya? Di bawah ini saya senaraikan 10 nutrisi penting yang bayi di dalam kandungan perlukan untuk lebih sihat dan kuat.

Asid folik. Pastikan ini anda memang anda ambil. Folik asid dari folate adalah asas, nutrien penting yang boleh mengurangkan risiko kecacatan neural tube kepada bayi dalam kandungan sebanyak 70% peratus. Anda boleh dapatkannnya daripada sayur hijau yang gelap, dan berdaun, kekacang, buah-buahan sitrus.  Cadangan yang sepatunya diambil adalah 400mcg (micrograms) sehari. Kebanyakan suplemen lain mengandungi 1000mcg sehari dan ini adalah terlebih-lebih dan tidak diperlukan sebenarnya.

Thiamine. Thiamine juga dikenali sebagai vitamin B1 atau thiamin dan ia adalah penting untuk menukarkan karbohidrat kepada glukos untuk memberikan ibu dan bayi tenaga. Ini penting untuk tumbesaran otak bayi dan sistem saraf, otak dan hati.
Riboflavin. Juga dikenali sebagai vitamin B2. Untuk kehamilan, riboflavin adalah penting untuk tumbesaran bayi dan kekurangannya boleh merosakkan tumbesaran bayi. Ia juga menolong tisu untuk oksigen yang mana mengurangkan rasa 'cramp'.
Vitamin B12. Seperti Folik Asid, vitamin B12 juga diperlukan untuk tumbesaran neural tube bayi untuk mengelakkan masalh neurologi yang berpanjangan. Kajian menunjukkan kekurangannya menyebabkan kemandulan, keguguran dan bayi pra-matang.

Kalsium. Ramai orang tidak dapat cukup kalsium yang diperlukan dan apabila anda mengandung, kuantiti yang cukup adalah penting untuk tulang dan gigi yang kuat untuk anda dan bayi dalam kandungan. Kalsium juga membantu pergerakan bayi, sistem saraf dan otot untuk berjalan dengan lancar. Kajian juga menunjukkan pengambilan kalsium semasa hamil boleh mengurangkan risiko darah tinggi, yang mana yang boleh mengakibatkan preeclampsia. terlalu sedikit kalsium akan memberi kesan buruk dan terlebih kalsium akan mengakibatkan pembaziran yang sia-sia. Jika anda mengambil kurang kalsium, bayi dalam kandungan akan mengambil dari anda dan mengakibatkan masalah kesihatan di amsa akan datang. (contoh: rambut gugur, gigi reput, tulang reput dan sebagainya. Ibu mengandung 18 tahun ke atas 1000mg dan 18 tahun ke bawah 1300mg memerlukan kalsium.

Vitamin D. Satu dari vitamin utama yang ramai kekurangannya adalah Vitamin D. Kita tidak dapat cukup sinaran matahari untuk membantu badan kita menghasilkannya. Bagi ibu hamil, kekurangan vitamin D boleh mengakibatkan masalah dalam tumbesaran bayi, tulang dan penyerapan kalsium. Ibu hamil memerlukan 400UI vitamin D dan selebihnya daripada sinaran matahari setiap hari.

Iron. Kebanyakan wanita mengalami tekanan darah rendah sepanjang kehamilan dan ini adalah merisaukan. iron diperlukan untuk perkembangan otot dan sel darah, juga mengelakkan anemia - kondisi dimana mengurangkan sel darah merah yang sihat. Kedua-dia ibu dan bayi memerlukan iron yang cukup iaitu sekurang-kurangnya 18mg.

DHA. Juga dikenali sebagai Docosahexaenoic acid, DHA adalah asid lemak penting yang membentuk sehingga 60% otak kita dan bayi. Wanita yang mengambil suplemen minyak ikan Omega 3 mempunyai bayi yang kurang bermasalah dalam pembelajaran dan kerosakan mental dan tinggi IQ berbanding bayi biasa. KLIK UNTUK LEBIH INFO MENGENAI OMEGA GUARD

Vitamin C. Vitamin C membantu perkembangan kolagen, sejenis protein yang membina tulang rawan, tendon, tulang dan kilut bayi anda. Kajian juga menunjukkan kekurangan vitamin C menjejaskan perkembangan mental. Ia juga menolong penyerapan zat besi.

Protein. Amino asid yang membentuk protein adalah sangat penting untuk pertumbuhan sel badan anda dan bayi di dalam kandungan. Adalah penting untuk anda mendapatkan protein secukupnya semasa mengandung terutama ketika trimester kedua dan ketiga dimana bayi anda membesar dengan cepat dan payudara serta organ lain membesar untuk menampung keperluan bayi dalam kandungan.

Seeloknya vitamin-vitamin ini wajar diambil 3 bulan sebelum mengandung.

Kombinasi ini juga memberikan kebaikan lain seperti:
  1. Tiada masalah 'morning sickness'
  2.  Tiada muntah dan masalah penghadaman (sembelit)
  3.  Meningkatkan tenaga dan membaiki mood
  4.  Tiada masalah pada setiap pemeriksaan bulanan di hospital
  5.  Tiada masalah kemurungan
  6.  Wajah lebih berseri-seri (bonus mengambilan ESP)

ANEMIA-MUDAH PENING DAN PITAM

Assalammualaikum w.b.t

Dulu masa anak dara atau sebelum kawen selalu pitam dan rasa pening.antara gejalanya seperti berasa cepat lelah, pucat, gelisah, dan kadang2 rasa sesak.kalau berpanas tu mulalah rasa tak selesa.xboleh berpeluh sikit.mesti mata  tu dah berpinar2..salah satu cara nak lawan penyakit ni dari melarat saya kena aktif..dulu memang selalu pergi join aktiviti riadah,join komander masa kat U,daki sana,daki sini,bagi terbiasa supaya tak lemah..masa tu tak tau hb rendah ke tak ni...mana nak amik tau kan..tau hb rendah pon masa kononnya nak pergi derma darah..cek2 tak lepas.tak boleh derma..dalam darah saya kurang hermoglobin... tu terpaksa aktif supaya dapat oksigen banyak..orang kata oksigen tak cukup masuk dalam darah..tak taulah istilah sebenar doktornya..maklumlah bukan doktor...tp kita pahamlahkan...

tu antara tanda kurang iron/ zat besi,vit c dan vit b.. Dan mmg blood pressure saya sentiasa rendah..dah banyak cara saya buat termasuk makan kerang,daging,bayam merah..tp semuanya tak berapa nak hasil...sebab tak konsisten..sapa nak makan benda sama hari2 kan..

masa mengandungan taqif lagilah...banyak betul masalahnya...tiap2 minggu kena jumpa doktor..cek darah...cek darah je tau..tp sekali datang cek bukan sekejap..tunggu giliran boleh tahan jugaklah..dengan tahan morning sickness lg..memang mencabar keimanan jugak lah...Bila pergi klinik, tekanan darah saya agak rendah,selalu bawah 11..doktor cek tapak tangan,bawah mata lah..mcm2..nak pastikan pucat ke...dah kulit saya ni putih..hehe...sampai doktor pulak yang tanya kat kita,ni putih ke pucat ya..adoi...kelakar pulak rasa...dah lah rasa nak pitam tunggu lama2..dari tekanan rendah boleh jadi tekanan darah tinggi tau..hehehe

Doktor pulak minta saya makan makanan laut yang boleh tambah darah macam kerang, hati dan organ dalaman lain.tak mukinlah kan...tekak saya masa tu boleh terima ayam je..yang lain tak boleh..memang sepanjang tempoh kehamilan taqif tu saya cuma makan ayam sahaja..sesekali daging..yang lain tak boleh nak masuk.termasuk ikan bilis yg kecik itu...(^_^)

so doktor klinik kk mcm biasalah suggestkan dan bekalkan iron,asid folik dan vitamin c...memang patut pon..baru  tau..kalau kurang tekanan darah ni..3 benda ni mesti kurang dalam badan...tp mcm kurang jln je vit2 yg kk bekal ni..mukin xserasi dgn sy mukin...

sekarang bila dah join shaklee ni...memang  3 kawan ni saya amalkan..vitalea (zat besi),b complete (asidfolik) dan vit c...kini saya dah takde anemia lagi...tekanan darah pon dah normal....kalau nk setakat berdiri tengah panas no hal lah..kalau berpeluh tu takde masalah dah..

muka pon dah tak pucat mcm dulu dah...terima kasih shaklee..


Berminat?
Pm/sms@whatsapps 010-2266217 (liyana)

free consutation after sale

KENAPA RAMAI SUKA ESP?

KENAPA RAMAI NAK CARI ESP INI???

1. Ibu Hamil : ESP membantu menguatkan rahim & membantu perkembangan otot bayi dalam kandungan.

2. Ingin Hamil : ESP membantu memelihara & memulihara rahim.

3. Ibu Menyusu : ESP membantu mempercepatkan pengeluaran susu.

4. Sesiapa yang ingin kurus : ESP memberikan rasa kekenyangan yang berpanjangan. Ianya memberi tenaga supaya kita lebih aktif bergerak, In Sha Allah lebih banyak lemak terbakar

5. Sesiapa yang ingin sihat : ESP memelihara kesihatan secara menyeluruh.

6. Sesiapa yang ingin cantik : ESP membuat kulit jadi licin, gebu & cerah.

Berminat?
Pm/sms@whatsapps 010-2266217 (liyana)

Hadiah berharga dari master coordinator

Assalammualaikum w.b.t
saya sangat gembira hari ini.sebab dapat hadiah ini dari upline saya..MASTER COORDINATOR HADHATINA kerana saya berjaya daftarkan ahli shaklee bawah saya secara percuma yg shaklee malaysia bagi dengan belian 200uv...upline yang beri hadiah ini orang dia sangat berkarisma dan saya suka cara beliau dalam memberi ilmu secara online dan offline..beliau macam saya juga WAHM..tapi dah berjaya mencapai 5 angka dalam shaklee.dan dah berjaya menjadi master coordinator.pangkat yang teratas sekali..kiranya beliau salah satu icon saya lah yang terbaik..I LIKE HER


Saya dapat DIGITAL TASBIH...yang belah kanan kaler ungu tu saya punya yang lama dan guna hingga sekarang..itulah kawan saya semasa saya berzikir selepas solat atau di waktu lapang..so sekarang.saya dah ada 2 orang kawan baik...yang 1 lagi bolehlah di jadikan untuk travel...alhamdulillah.


saya dapat buku MINI MUDAHNYA MENJEMPUT REZEKI..dulu dah pinjam dengan kawan hubby untuk baca..kini saya dah memilikinya sendiri..


saya juga dapat KEYCHAIN dari thailand..bestnya...belum lagi berpeluang pergi ke sana



dapat juga BIZ CARD yang belakang dye ada KALENDER 2014..suka sangat..blh letak dalam dompet..senangkan

last sekali saya dapat NOTEBOOK ..boleh catit segala ilmu yang saya dapat...xpon saya blh buat rujukan vitamin2..mudahkan..

thank mamy hadha..moga Allah membalasnya dengan kebaikkan..semoga group jutawan shhaklee terus maju...lepas ni saya buat hadiah gempaklah untuk anak2 shaklee saya. sapa yang berjaya akan terima hadiah...yg naik pangkat akan dapat wow..kita tunggu yam.yang berminat nak jadi agen shaklee bawah empayar saya bersama jutawan shaklee yang lain.blh emel,sms@whatsapps@wechat.010-2266217..kita bincang dan borak panjang pasal shaklee..the best vitamin bagi saya..

VITAMIN PENYUSUAN IBU TERBAIK

Assalamualaikum wbt..

syukur kepada Allah taala kerana memberi saya peluang menjadi WAHM (Work Ar Home Mom)..bukan mudah dan senang bila menjadi seorang ibu yang berstatus bisnesswomen kepada 2 orang hero yang agak lasak.  bekerja dari rumah sahaja..tidak perlu ke opis macam ibu2 yg di luar sana untuk mencari rezeki membantu suami lagi2 zaman sekarang yang semuanya pakai duit.nak masuk toilet pon kena bayarkan..memang cabaran sangat tinggi.bila dalam masa yang sama menguruskan anak2 sambil berbisness dari rumah.mana nk uruskan pakai makan anak2,suami..kemudian nk kena buat kek untuk dijual..nk uruskan anak2 shaklee dibawah empayar saya lg..nk ambil order cust,bungkus dan pos..memang mencabar..every day B comp shaklee mesti wajib makan setiap pagi.ainya membantu tangani tekanan..memang membantu sangat2..selain kita berdoa pada Allah..vitamin b comp ialah vitamin kesayangan saya...

 sebelum mulakan aktiviti rumah.memang saya akan minum esp shaklee dan cinch shake shaklee untuk tenaga supaya tidak merasa letih..pada asalnya consume esp hanya untuk penyusuan anak...Alhamdulillah 21 januari 2014 aqil genap 2 tahun.dan yg penting sampai saat ini masih lagi menyusu badan sepenuhnya tanpa campur lg dengan susu formula..susu badan masih lagi banyak dan mampu menyusukannya tanpa masalah..

vitamin c memang saya consume untuk kuatkan sistem imun badan saya daripada lemah kerana saya perlu susukan aqil.dan nakkan anak saya sihat selalu.memang berbeza dengan anak yang sulung.memang aqil jarang sakit..

vitamin lain yang saya consume lg vitalea untuk multivitamin,alfalfa untuk kesihatan wanita luar dan dalam.ada extra kacip fatimah.blh juga menjadi milk booster saya dan dan berfungsi sebagai detox lemak serta anti oksida.ostematrik untuk topup kalsium badan yang dah anak amik..rugi sapa xamik tau..nnt dah 3 series mulalah rasa tulang reput,pinggang sakit,kaki krem dan sebagainya..gigi gusi pon sakit dan tanggal cepat..lecithin untuk kembalikan ke bentu badan asal

kini saya dah 3 series.so colagen powder saya ambil untuk awet muda...kenalah sentiasa cantik.semua kena jaga bila dah 3 series ni..suami pon sayang..

so set penyusuan dan colagen powder ni memang sy gemar dan sayang..

ada yang ibu2 nak lahirkan anak2 shaklee..yang sedang pregnant rasa letih dan tak bermaya.teringin nak susukan anak dengan susu badan sepenuhnya..nk susu badan banyak..dan tau power pumping dan tips..

jom cuba shaklee..anda pasti teruja dan puashati...



macamana nak order
sms/whatsapps/wechat 010-2266217-"saya nk set pantang dan penyusuan lengkap"
FREE POSTAGE
FREE MEMBERSHIP
FREE GIFT
FREE SHAKER
harga terbaik saya bagi....



VITALEA MAMPU BANTU IBU LETIH SEMASA HAMIL/PANTANG DAN PENYUSUAN




CIPTAAN PERTAMA VITALEA DALAM BENTUK CECAIR

VITALEA UNTUK MARKET MALAYSIA HARI INI DALAM BENTUK KAPSUL


Bulan baru kini dah menjelma..selamat tggl januari..selamat datang februari...hai hai februari dan bye bye januari..selepas promosi alfalfa kini ke promosi VITALEA pulak..KILLER vitamin dalam shaklee.Dikenali sebagai MULTIVITAMIN dan VITAMIN PERTAMA yg dicipta dalam shaklee..

byk fungsi,byk khasiat.byk kelebihan dan kebaikan dalam VITALEA..sapa xcuba pasti rugi..dah cuba pasti jatuh cinta..sy kenali vitalea ni masa dalam PANTANG..memang bertenaga.sapa xletih jg anak dalam pantang.lg2 bila malam berapa kali bgn nk susukan anak..nk layan lg anak bujang sorang lg...hehehe..tp xrugi dan xmeyesal sy amik vitalea..

KENALI VITA LEA
■Setiap tablet mengandungi 30 nutrisi harian lengkap yang diekstrak daripada sayuran dan buah
■28 vitamin-vitamin penting dan mineral perlu untuk kesihatan optimum dan tenaga.
■ Ia diformulasikan secara komprehensif dan sangat seimbang.
■Tablet Vita-Lea ini disaluti dengan serbuk nutrisi spirulina.
■merupakan tablet multivitamin yang paling pantas di dunia terlarut dalam air dan juga tubuh manusia.
■Mineral yang terkandung di dalamnya mudah berintegrasi dengan protin untuk penyerapan yang pantas oleh usus kecil.
■Ujian klinikal telah membuktikan dengan pengambilan Vita-Lea Shaklee selama setahun boleh mengurangkan risiko jatuh sakit sebanyak 65 %.
■Vita-Lea telah dipilih oleh Centre fo Science di Amerika Syarikat sebagai 'THE BEST MULTI-VITAMIN di dalam Public Interest pada tahun 2000.
Secara umumnya Vita-Lea amat bagus untuk dimakan oleh setiap orang.  Ini kerana kandungan Vitamin di dalam Vita-Lea yang merangkumi keperluan hampir seluruh badan. Antara vitamin yang terdapat dalam Vita-Lea:




KANDUNGAN VITAMIN DALAM VITALEA
●Vitamin D - Menyokong penyerapan kalsium untuk tulang dan gigi yang sihat
●Beta Karotena - Meningkatkan kesihatan mata, kulit dan sistem imunisasi
●Vitamin E - Menyokong kesihatan sekular dan meningkatkan kesihatan hati, usus dan fungsi imunisasi
●Kalsium - Menyokong kekuatan tulang, pengaliran urat saraf dan otot-otot
●Boron - Membantu dalam metabolisma Vitamin D dan mineral yang terbabit dalam perkembangan tulang
●Magnasium - Menyokong kekuatan tulang, fungsi otot dan membantu dalam mengekalkan tekanan darah normal dan denyutan jantung
●Biotin - Membantu badan menghasilkan tenaga dari protein dan lemak
●Lain-lain - Tidak mengandungi perisa tiruan, pemanis, warna dan bahan pengawet

Vitalea banyak membantu mencantikkan kulit wajah, kuku yang licin, rambut yang kuat dari segi akarnya, membantu mencegah penyakit tiroid @ beguk ( penyakit tiroid ini terjadi kebiasaanya kerana kekurangan iodin dan ini terdapat di dalam vitalea.
Selain itu juga, ia adalah antara suplimen terpenting untuk diet atau slim yang mana kalau kita kurang makan namun pengambilan vitalea ni banyak membantu memberi badan rasa bertenaga, tidak lesu dan menjadikan kulit sentiasa tegang. Ibu-ibu yang mengandung dan menyusukan anak, sangat digalakkan mengamalkan pemgambilan vitalea kerana kepentingan zat dan vitamin serta keperluan zat besi oleh si bu dan ianya juga penting untuk tumbesaran anak.

HOW VITALEA WORK IN THE BODY


Jika diambil setiap hari, Vita-Lea mampu:
●Membantu dalam mengekalkan kesihatan yang baik.
●Mengandungi beta karotena yang membantu dalam mengekalkan pertumbuhan, penglihatan dan pembinaan tisu.
●Mengandungi kalsium, fosforus dengan vitamin C dan D untuk kesihatan tulang dan gigi.
●Biotin dan asid pantotenik membantu untuk memetabolismekan lemak dan karbohidrat dalam tubuh
●Vitamin B12 membantu dalam pembentukan sel-sel darah merah.

macam mana nak beli?
liyana 010-2266217 (sms/wechat/whatsapps)
your favourite shaklee distributor

BIODATA TAQIF

Nama:Muhammad Taqif Thariq
DOB:11 November 2010
Masa:5.19 pm
Berat:3.34 kg
Panjang:56 cm

1 Bulan
Berat: 4.6 kg
Panjang: 59 cm
Status: Tidur je

2 Bulan
Berat: 5.5 kg
Status: Pandai senyum,nak main

3 Bulan
Berat: 7 kg
Status: hisap jari,gelak besar,membebel,tgk tv

4 Bulan
Berat 7.9kg
Status:Pandai mengering,angkat tgn ketika menyiarap dan undur smpai pusing 180 darjah

18/7/2011
Status:taqif dah pandai merangkak dengan lancar

25/7/2011
Status:taqif tumbuh gigi sebatang kat bawah

30/7/2011
Status:taqif dah pandai duduk sendiri tanpa bantuan pegang mana2 objek

11 bulan dah pandai berjalan..amin...

1tahun 7 bulan
status:dah pandai cakap mama,papa,mamam,nak,nanak,boleh,gelak,ajuk cakap org,still masih cakap macam baby lagi..sekarang belajar nak melompat..berat 12kg masa 1thn 5 bulan..

11/11/2012
2tahun genap
alhamdulillah..dah pandai sebut banyak word jugak..dah jadi abang yang baik..dan sayang adik..

BIODATA AQIL

Nama:Muhammad Aqil Zafran
DOB:21 Januari 2012
Masa:10:11 pagi
Berat:3.22 kg
Panjang:48 cm

1 Bulan
Berat: 4.7 kg
Panjang: 56 cm
Status: Tidur je

2 Bulan
Berat: 5.6 kg
Status: Pandai senyum,nak main,hisap jari,tgk tv

3 Bulan
Berat: 6.5 kg
Status: hisap jari,gelak besar,membebel,tgk tv

4 Bulan
Berat 7kg
Status:Pandai mengering,angkat tgn ketika menyiarap dan undur smpai pusing 180 darjah

5bulan
Berat 7.5kg
Status:dah pandai guling2 dari ujung ke ujung,mengundur..

8bulan
status:dah pandai merangkak

9 bulan
status:dah pandai bertatih pegang kerusi meja
dah pandai bangun sendiri tanpa bantuan

9/11/2012
dah pandai berjalan sendiri tanpa bantuan 5 -7 tapak


BIODATA AMMAR

Nama:Muhammad Ammar Amsyar

DOB:29 April 2015
Masa:3:42 pagi
Berat:2.96 kg
Panjang:50 cm

1 Bulan
Berat: 4.4 kg
Panjang: 53 cm
Status: Tidur je

2 Bulan
Berat: 5.6 kg
Status: Pandai senyum,nak main,tgk tv

3 Bulan
Berat: 6.4 kg
Status: hisap jari,gelak besar,membebel,tgk tv

4 Bulan
Berat 7.6kg
Status:Pandai mengering,angkat tgn ketika menyiarap dan undur smpai pusing 180 darjah


Related Posts with Thumbnails

hari pertama dilahirkan

1 bulan

2 bulan