Kesuburan: Inginkan anak di usia 35 tahun ke atas?

Sering kita dengar di usia 35 tahun ke atas susah nak perolehi zuriat..lagi2 mereka yang baru berkahwin di lewat usia.keinginan perolehi zuriat amat tinggi.tapi kita sedia tahu risiko jika mengandung di kala usia lewat.tapi tidak salah kalau kita berhasrat nak perolehi zuriat di usia ini..peluang tetap ada,asalkan kita selalu berdoa pada Allah dan berusaha untuk dapat yang terbaik dan zuriat yang sempurna.

Ada beberapa faktor yang mempengaruhi kesuburan di usia lewat.Antaranya:

● Gaya hidup yang santai
● Tabiat pemakanan
● Baka dan genetik
● Penggunaan ubat-ubatan
● Pendedahan terhadap bahan kimia
● Penyakit-penyakit yang boleh menjejaskan kesuburan seseorang

Wanita yang berusia 35 tahun ke atas,keupayaan menghasilkan ovum mulai turun dan sekaligus mengurangkan tahap kesuburan.

Berat badan berlebihan juga turut menyumbang ketidaksuburan dikalangan wanita dan lelaki.

Lelaki yang berat badan berlebihan menyebabkan kurang bilangan sperma dan sekaligus menyebabkam bilangan sperma dalam air mani tidak berkualiti.

Bagaimana nak kekal subur

● Dapatkan berat badan yang ideal dengan diet yang seimbang dan bersenam
● Kawal tekanan emosi dengan pergi bersantai atau bercuti untuk tenangkan fikiran
● berhenti merokok kerana boleh menyebabkam kualiti sperma berkurangan
●hidari dari akohol
● Amalkan diet yang sihat seperti makan banyak sayur-sayuran dan buah-buahan setiap hari,kawal pengambilan ayam terutama yang disuntik.kalau boleh makan ayam organik
●Amalkan pengambilan makanan yang mempunyai pelbagai vitamin


Wanita-makan makanan yang mengandungi kandungan asid folik,vitamin E,vitamin B dan zink
Lelaki-Vitamin C,vitamin E,zink dan vitamin B

jika susah nak makan makanan yang mengandungi segala vitamin untuk kesuburan setiap hari.dengan shaklee.sangat mudah.cuma mengamalkan vitamin shaklee setiap hari.mampu memudahkan pasangan dan menjimatkan.

SET KESUBURAN SHAKLEE 

GLA COMPLEX

♡ Membantu menstabilkan hormon
♡ Membantu mengawal dan mengatur kitaran haid
♡ Membantu meningkatkan kesuburan (menghasilkan cecair serviks)
♡ Melegakan PMS (sindrom pra-haid/senggugut) – abdominal pain, breast pain
♡ Mengandungi vitamin E untuk menguatkan dinding arteri bagi mengelak risiko keguguran

ALFALFA COMPLEX

♡ Tumbuhan terbaik yang mengandungi segala zat keperluan harian tubuh manusia.
♡ Merawat masalah keputihan pada wanita (untuk wanita)
♡ Menegangkan payudara (untuk wanita)
♡ Bertindak seperti kacip fatimah kepada para isteri (mengetatkan keintiman wanita).
♡ Memulihkan urat selepas bersalin (untuk wanita).
♡ Memberi kelegaan semasa haid (untuk wanita).
♡ Meningkatkan stamina seorang suami & isteri

B COMPLEX

♡ Asid folik dan B12 membantu dalam pembentukan sel-sel darah merah di dalam tubuh
♡ Jumlah asid folik yang mencukupi dalam diet harian membantu mencegah kecacatan tiub neutral bagi wanita yang merancang kehamilan sebelum konsepsi dan semasa 12 minggu tempoh kehamilan bagi dos harian sebanyak 400mcg.

VITAMIN E

□ SEX Vitamin - meningkatkan kualiti & meningkatkan "sperm count"
□ Membantu dalam masalah "mati pucuk"
□ Meningkatkan libido (keinginan seks)
□ Mengurangkan risiko keguguran ketika hamil bagi wanita.

ZINC COMPLEX

□ Meningkatkan fungsi organ seksual
□ Menghasilkan sperma yang lebih berkualiti & sihat
□ Membantu memekatkan air mani
□ Meningkatkan jumlah sperma
□ Meningkatkan keaktifan sperma
□ Membantu melindungi sperma dalam menentang bakteria dalam vagina
□ Mencegah dari kemandulan

ESP

◇ Memberi tenaga berpanjangan menjadikan badan semakin sihat dan kurang letih.
◇ Membantu membentuk tisu rahim serta sel ovum dan sel sperma yang sihat dan sempurna sekaligus menaikkan tahap kesuburan dan meningkatkan peluang untuk hamil.

 Vita-Lea
 
◇Mengandungi 28 vitamin dan mineral yg diperlukan oleh tubuh badan seorg dewasa. 
◇Pengambilan Vita-lea sebiji sehari boleh membantu meningkatkan taraf kesihatan secara menyeluruh. Jadi, suami dan isteri perlu melengkapkan kesihatn diri dengan mengambil multivitamin ini.

 Vitamin C
 
◇Satu tablet Vita C membekalkan 500mg vitamin C. Vita-C Shaklee adalah jenis 'sustained release' di mana vitamin C akan dilepaskan secara perlahan-lahan dan tahan lebih lama di dalam tubuh badan. ◇Vitamin C berfungsi sebagai anti-oksidan seperti Vitamin E dimana ia menjaga kualiti sel sperma. Sperma yang tidak sihat dan tidak tangkas akan bermasalah untuk bersenyawa dgn ovum.


NAK KAN TESTIMONIAL DARI PENGGUNA






RISAU NK MKN UBT?
★Vitamin shaklee dr sumber semulajadi..so xde bhn kimia,pegawet,pewarna dan perasa tmbhn..selamat utk semua.

Macam mana nak order vitamin ni?
sms/whatsapps
Liyana 010-2266217 ("TAIP SET KESUBURAN SUAMI ISTERI LENGKAP").


FREE CONSULTATION AKAN DIBERIKAN

Post a Comment

BIODATA TAQIF

Nama:Muhammad Taqif Thariq
DOB:11 November 2010
Masa:5.19 pm
Berat:3.34 kg
Panjang:56 cm

1 Bulan
Berat: 4.6 kg
Panjang: 59 cm
Status: Tidur je

2 Bulan
Berat: 5.5 kg
Status: Pandai senyum,nak main

3 Bulan
Berat: 7 kg
Status: hisap jari,gelak besar,membebel,tgk tv

4 Bulan
Berat 7.9kg
Status:Pandai mengering,angkat tgn ketika menyiarap dan undur smpai pusing 180 darjah

18/7/2011
Status:taqif dah pandai merangkak dengan lancar

25/7/2011
Status:taqif tumbuh gigi sebatang kat bawah

30/7/2011
Status:taqif dah pandai duduk sendiri tanpa bantuan pegang mana2 objek

11 bulan dah pandai berjalan..amin...

1tahun 7 bulan
status:dah pandai cakap mama,papa,mamam,nak,nanak,boleh,gelak,ajuk cakap org,still masih cakap macam baby lagi..sekarang belajar nak melompat..berat 12kg masa 1thn 5 bulan..

11/11/2012
2tahun genap
alhamdulillah..dah pandai sebut banyak word jugak..dah jadi abang yang baik..dan sayang adik..

BIODATA AQIL

Nama:Muhammad Aqil Zafran
DOB:21 Januari 2012
Masa:10:11 pagi
Berat:3.22 kg
Panjang:48 cm

1 Bulan
Berat: 4.7 kg
Panjang: 56 cm
Status: Tidur je

2 Bulan
Berat: 5.6 kg
Status: Pandai senyum,nak main,hisap jari,tgk tv

3 Bulan
Berat: 6.5 kg
Status: hisap jari,gelak besar,membebel,tgk tv

4 Bulan
Berat 7kg
Status:Pandai mengering,angkat tgn ketika menyiarap dan undur smpai pusing 180 darjah

5bulan
Berat 7.5kg
Status:dah pandai guling2 dari ujung ke ujung,mengundur..

8bulan
status:dah pandai merangkak

9 bulan
status:dah pandai bertatih pegang kerusi meja
dah pandai bangun sendiri tanpa bantuan

9/11/2012
dah pandai berjalan sendiri tanpa bantuan 5 -7 tapak


BIODATA AMMAR

Nama:Muhammad Ammar Amsyar

DOB:29 April 2015
Masa:3:42 pagi
Berat:2.96 kg
Panjang:50 cm

1 Bulan
Berat: 4.4 kg
Panjang: 53 cm
Status: Tidur je

2 Bulan
Berat: 5.6 kg
Status: Pandai senyum,nak main,tgk tv

3 Bulan
Berat: 6.4 kg
Status: hisap jari,gelak besar,membebel,tgk tv

4 Bulan
Berat 7.6kg
Status:Pandai mengering,angkat tgn ketika menyiarap dan undur smpai pusing 180 darjah


Related Posts with Thumbnails

hari pertama dilahirkan

1 bulan

2 bulan